Başarılı web sitesi nedir, ne değildir, web sitenizin başarılı olması için minik ipuçları...

Başarılı web sitesi nedir? diye bir soru soracak olursak, muhtemelen çok farklı cevaplara ulaşabiliriz. Google aramalarındaki sıralaması, tasarımının kalitesi, hızlı çalışması, yeni müşteri kazandırması, markayı doğru temsil etmesi gibi hedef ve beklentilere göre cevaplar verilebilir.

İşte tam bu cevapları ayrı ayrı değerlendirdiğimizde esas önemli olan konuya ulaşıyoruz. Web sitesinin yapılmasındaki öncelikli hedef ne ? Bugüne kadar görüştüğümüz veya çözüm ürettiğimiz yüzlerce kişi veya kuruma ilk olarak bu soruyu sorarak analizlere başladık. Doğru cevabı alana kadar bu soruyu farklı varyasyonları ile sormaya devam ettik. Bu süreç geliştirmesini yaptığımız web tasarım çalışmalarında projelerin başarıya bir adım daha yaklaşmasını sağladı.

Web sitesini yaptırma hedefiniz ne sorusuna aldığımız cevaplardan veya nedenlerden en önemlilerini sıralayalım.

  • Müşteri bulmak ve gelirleri artırmak
  • Marka tanıtımı yapmak
  • Google aramalarında üst sıralara çıkarak daha çok satış yapmak
  • Eskiyen web tasarım arayüzünü yenilemek, daha modern bir siteye sahip olmak
  • Web sitesini yaptırılan kişi veya kuruma ulaşamamak, destek alamamak
  • Web sitesinden memnun olmamak
  • Daha şık bir web sitesine sahip olmak

Muhtemelen sizin de cevabınız bunlardan biri veya benzer olacaktır.

Cevabınız yani web sitesi yaptırma amacınız ne olursa olsun, projenize başlamadan önce size yardımcı olacak iyi bir web sitesi için birkaç ipucunu sizler için derledik.

Hedefinizi net olarak belirleyin


Web sitesi yaptırmak istiyorsanız mutlaka bir hedef belirlemelisiniz. Web site hedeflerinizi belirlerken hem kendinizi hem de siteyi ziyaret edecek kullanıcıları da düşünün.

Yaptıracağınız web sitesi eğer hedeflediğiniz kullanıcı kitlesinin beklentilerine sahip ise, onlar için gerekli olan içeriği ve ihtiyacı tam olarak karşılıyorsa mutlaka başarılı olacaktır. Kullanıcılar hangi amaçla geliyorlarsa onlara istediklerini vermelisiniz.

Eğer web siteniz ile satış yapmayı ve kâr etmeyi düşünüyorsanız; hizmet veya ürün sunduğunuz kitle ile hedefleriniz birbiriyle fazlasıyla uyumlu olmalıdır. Site ziyaretçileri satın alma yaparken doğru firmayı ve doğru ürünü seçme arzusundayken, sizin de onlara bunu sağladığınızı, doğru yer olduğunuzu hem ifade etmeli hem de ikna etmelisiniz. Net bir ifade ile onların beklentilerini tam olarak karşılamalısınız.

Hedef Kitlenize Güven Verin


Sunduğunuz içerikte fazlasıyla şeffaf ve net olun.

Hedef kitlenizi neyin etkileyeceğini ve sizin güçlü yanlarınızı iyice belirleyin. Bu, size nasıl bir çalışma olması gerektiğini konusunda fikirler sağlayacaktır.

Şık arayüzlü web sitesi tasarımı ile beğeni kazanabilirsiniz, fakat güven vermeyebilir veya bekleneni sunmamış olabilirsiniz. Şık bir web sitesine sahip olabilir ama başarılı olmayabilirsiniz.

Eğer ürün veya hizmet sunuyorsanız; hedef kitleye kim olduğunuzu, nasıl bir firma olduğunuzu, satış öncesi ve satış sonrasını net olarak açıklayın çünkü onlar bunu bilmek isterler.

Örneğin Türkiye'de birçok e-ticaret sitesinin "Hakkımızda" olarak adlandırdığımız bir sayfası bile yok. Aksine o kadar önemlidir ki, kullanıcının ürün satın almaya niyetlendiği firmayı/siteyi tanıması, ona güvenmesi ve inanması.

İşte bu nedenle eğer kredi kartı kullandıran bir online satış sitesi iseniz; kullanıcılar sipariş verirken kime sipariş veriyor, acaba ürün kaliteli mi gerçekten, siparişi zamanında gelir mi gibi sorulara cevap verir yapıda içerikleri de içinde barındırmalısınız.

Ürünün veya hizmetin kalite belgeleri, tüm fotoğrafları, sertifikaları, bir markanın ürünü ise bayilik belgesi, satış sonrası destek, garanti koşulları, iade koşulları gibi içerikler satın almaya karar verme süreçlerini tetikler ve hızlandırabilir.

Özetle site ziyaretçileri kimden ve neyi satın alıyorlar bilmek istiyorlar, kredi kartı bilgilerini verecek kadar güvenmek istiyorlar.

Rakiplerinizden farklılaşın


Rakip sitelerden farklı bir sunum yapmanız satışta anahtar rol üstlenebilir.

Farklı sunumu tasarımla yapabileceğiniz gibi içerikle de bunu sağlayabilirsiniz.

Özgün web tasarım çalışması yaptırabileceğiniz gibi şablon adını verdiğimiz bir template ile de bunu sağlayabilirsiniz elbette.

Öncelikle rakiplerinizi analiz edin, sunduklarını, başarılı yanlarını belirleyin. Bir müşteri gözü ile baktığınızda müşteri beklentilerini karşılıyor mu, hangi yönleri eksik belirleyin ki kendi projenizde başarıyı yakalatacak bazı önemli hususları belirlemiş olursunuz.

Başarının sadece web sitesinin görselliği sayesinde değil esasında stratejisi ile olduğunu aklınızdan çıkarmayın.

Web sitesi stratejinizi oluştururken görseller, tipografi, doğru renk paletlerini kullanabileceğiniz gibi doğru marka hikayesini, marka felsefenizi ve hedeflerinizi açıkça ifade etme yolunu da seçebilirsiniz.

Bulunabilir, Ulaşılabilir Olun


Hedef kitleye nasıl ulaşacaksınız. Hangi pazarlama yöntemlerini tercih edeceksiniz belirleyin, stratejiler geliştirin.

E-Posta pazarlama, Sosyal medya kullanımı, SEO çalışmaları, SEM çalışmaları... gibi yöntemlerden birçoğunu kullanmaya çalışın

  • Hedef kitledeki aktif müşterilerle, potansiyel müşteri adayları ile e-posta aracılığı ile sürekli temasta olun. Ürünlerinizi, hizmetlerinizi, yenilikleri onlarla paylaşın. Sizinle olan bağlarını sağlamlaştırmak için kampanyalar düzenleyin.

  • Sosyal mecralarda kendinize yer ayırtın. Hedef kitlenizin yoğun olduğu mecraya odaklanın. Facebook, Twitter, Instagram gibi daha birçok platform sizi çok kısa zaman dilimleri içerisinde ciddi kitlelere ulaştırabilir. Onlara günlük, haftalık olarak ne sunmanız gerektiğini, onların beklentileri ile birlikte belirleyin. Paylaşımlarınız değer katan, hesaplar arası paylaşımı tetikleyen içerikte olsun.

    Sadece pazarlama dili değil sosyal platform dili de kullanın. Onlarla duygusal bir bağ kurmaya gayret gösterin.
  • SEO çalışmalarının ne olduğunu öğrenin; bu hizmeti bir ajanstan bile alacak olsanız da arama motorlarının temel hedeflerinin "doğru web sitelerini arama yapan kullanıcılarla buluşturmak olduğunu" unutmayın.
    Genellikle çalışacağınız ajans sektörünüzü ve hedef kitlenizi sizden daha iyi bilmiyor olacak.


Bu dört ipucu içeriği konuları düşünün, notlar alın, karalayın, karalayın, karalayın... Sonunda elinizde ciddi bir bilgi kaynağı oluşacaktır.

İşte şimdi hazırsınız web sitesi tasarımı yaptıracağınız ajans arayışına girmeye ve onlarla görüşmeye...

Web ajansı seçimi yaparken elinizdeki en ciddi koz da bu karalamalar olacaktır...

Başarılar diliyoruz..